sunnuntai 28. marraskuuta 2010

Kaarien vaihto


Ensimmäinen kaaripari kiinitetty niiteillä pulteilla ja ruuveilla niinkuin poitstettukin kaari oli kiinni. Sen vierestä kummaltakin puolen poistettu kaksi kaarta, siis yhteensä poistin kahdensan kaarta ja metalliset pohjatukit. Poistin ensin kaaret ja sitten vasta ruuvit, olisi ehkä kannattanut poistaa ensin ruuvit, kaaret olisi ehkä lähteneet hiukan suuremmissa palasissa pois. Näiden viiden kaariparin alapäät olivat niin huonossa kunnossa että ne täytyi vaihtaa ja katsoin pienemmäksi työksi vaintaa koko kaaret kuin alkaa sovittamaan jatkoksia. Kaarien yläpäät olivat kunnossa ja oli vähän harmi ottaa ne pois.

Loput poikkinaiset kaaret korjaan varmaankin laittamalla poikkinaisen kaaren viereen uutta kaarta samaan tapaan kuin alkujaan on vahvistettu moottorin takapäässä jossa on puinen pohjatukki ja siitä lähtee painokaaren viereen noin metrin mittainen vahvikekaari.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti